کودکان عقب افتاده ذهنی
درخواست مشاوره و ارسال سوال الو روانشناس در اینستاگرام الو روانشناس در تلگرام درخواست مشاوره و ارسال سوال الو روانشناس در اینستاگرام الو روانشناس در تلگرام
  • تاریخ ارسال : چهارشنبه 19 بهمن 1390

 

 

 

دبير انجمن روان پزشكــي كودك و نوجوان ايران گفت مطالعات نشان مي دهد كه، اختلال نقص توجه يا بيش فعالـــي (‪(ADHD‬و كم تمركزي يكي از شايعترين اختلالات روانپزشكـــي در كـــودكان است. دكتـــــر "مهدي تهــرانـــي دوست" فوق تخصص روان پزشكـــي كودك و نوجوان در حاشيه برپايي سمينار رويكرد شناختي در روان پزشكي كـــودك و نوجوان در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار گروه علمــــي ايرنا با بيان اين مطلب افزود: اين اختلال رواني تا چهار برابر در پســـرها شايع تر است. وي افزود : رفتارهاي مقابله جويانه در دخترها كمتر از پسران است و به عبارتي علامت عمده اين بيماري در دختران حواسپرتي است در صورتي كه پسرها بيشتر به علت "بيش فعالي" به كلينيك ها ارجاع مي‌شوند. دبير علمي سمينار رويكرد شناختي روانپزشكي كودك و نوجوان يادآور شد:
آنچه در بيش فعالي مورد توجه است ،پرتحركي و بي‌قراري كودك است به گونه‌اي كه اين بيش فعالي باعث مزاحمت براي ديگران مي‌شود. وي گفت: كــــودكان مبتلا به اين اختلال با وجود اينكه از هـــوش خوبي برخوردار هستند در تمركز مشكل دارند و تكاليف خود را يا به سختي انجام مي‌دهند و يا اينكه مدت زمان زيادي را صرف آن مي‌كنند.

این متن ادامه دارد / ادامه را از اینجا بخوانید

مشاوره امورش و روان شناسی کودکان استثنایی........... .

t.me/alo_ravanshenas_ir :تلگرام " اَلو روانشناس "
  • تاریخ ارسال : یکشنبه 17 مهر 1390
كودكان استثنایی

همواره یكی از دلایلی كه ما نمی توانیم اطلاعات كاملاً‌ مربوط و جامعی در مورد كودكان و دانش آموزان استثنایی بدست بیاوریم اینست كه معمولاً وقتی با كودك استثنایی مواجه می شویم ذهن ما بخاطر انباشته شدن ، از غیر عادی بودن ذهنی یا جسمی كودك پیشداوری می كند و غالباً ویژگیهای خاصی كه كودكان استثنایی دارند ( نابینایی – ناشنوایی – عقب ماندگی و … ) مشخصه اصلی آنها می شود.

ادامه مطلب>>>>>>>>>>>>>>><<<<<<<<<<<<<<<<<

این متن ادامه دارد / ادامه را از اینجا بخوانید

مشاوره امورش و روان شناسی کودکان استثنایی........... .

t.me/alo_ravanshenas_ir :تلگرام " اَلو روانشناس "
  • تاریخ ارسال : یکشنبه 17 مهر 1390
كودكان استثنایی

همواره یكی از دلایلی كه ما نمی توانیم اطلاعات كاملاً‌ مربوط و جامعی در مورد كودكان و دانش آموزان استثنایی بدست بیاوریم اینست كه معمولاً وقتی با كودك استثنایی مواجه می شویم ذهن ما بخاطر انباشته شدن ، از غیر عادی بودن ذهنی یا جسمی كودك پیشداوری می كند و غالباً ویژگیهای خاصی كه كودكان استثنایی دارند ( نابینایی – ناشنوایی – عقب ماندگی و … ) مشخصه اصلی آنها می شود.

ادامه مطلب>>>>>>>>>>>>>>><<<<<<<<<<<<<<<<<

این متن ادامه دارد / ادامه را از اینجا بخوانید
  • تاریخ ارسال : شنبه 16 مهر 1390

منگول هم یک انسان است، با حقوق انسانی

 

زبان شیرین پارسی نیز به عنوان یکی از پویاترین و گویاترین مکالمات انسانی در همه ادوار تاریخ، همواره در مسیر خود گاه تعالی یافته و گاهی نیز ثابت و بی‌تغییر مانده است. آنچه اکثریت گویش‌ها را برای سایر ملل با مشکل مواجه می‌سازد، کاربرد اصطلاحات است. اصطلاحات مرسوم چونان که یادگیری هر زبانی را برای مبتدیان غامض می‌سازد اما برای زبان‌شناسان درست در نقطه معکوس، بیانگر بسیاری از لایه‌های روابط اجتماعی جلوه‌گر می‌شود.

ما فارسی زبانان از آنجا که فارسی، زبان اصلی و مادری ماست، کمتر به اصطلاحات مرسوم خود توجه می‌کنیم. بسیاری از این اصطلاحات زمانی برای ما جلوه‌گری و خودنمایی می‌کنند که بخواهیم آن را به زبان دیگری برگردانیم.

این متن ادامه دارد / ادامه را از اینجا بخوانید
  • تاریخ ارسال : شنبه 16 مهر 1390
 

۱ آشنایی با انواع اختلالات اضطرابی   

 ـ اختلال اضطراب فراگیر یا منتشر (Generalized Anxiety Disorder) تركیبی از علائم زیر در این اختلال وجود دارد

طپش قلب، تنگی نفس، اسهال، بی‌اشتهایی، سستی، سرگیجه، تعریق، بی‌خوابی، تكرر ادرار، لرزش، فقدان آرامش، مرطوب بودن كف دست، احساس گرفتگی گلو، نگرانی نسبت به آینده، گوش به زنگ بودن نسبت به محیط. باید توجه داشت ، در اضطراب فراگیر ، این نگرانی ها بدون وجود خطر واقعی ایجاد می شود.

ادامه مطلب>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

این متن ادامه دارد / ادامه را از اینجا بخوانید