close
تبلیغات در اینترنت
کودکان ناشنوا
درخواست مشاوره و ارسال سوال الو روانشناس در اینستاگرام الو روانشناس در تلگرام
  • گروه الو روانشناس

    گروه الو روانشناس

  • اگر مدام کارهایتان را به تاخیر می‌اندازید احتمالا به این اختلال دچار هستید

    اگر مدام کارهایتان را به تاخیر می‌اندازید احتمالا به این اختلال دچار هستید

  • تازه ترين اطلاعيه سازمان نظام روانشناسي درخصوص دوره کارورزی

    تازه ترين اطلاعيه سازمان نظام روانشناسي درخصوص دوره کارورزی

  • «گل» دومین مخدر مصرفی کشور معرفی شد

    «گل» دومین مخدر مصرفی کشور معرفی شد

  • چگونه بعد از ماه رمضان چاق نشویم؟

    چگونه بعد از ماه رمضان چاق نشویم؟

مشاوره امورش و روان شناسی کودکان استثنایی........... .

t.me/alo_ravanshenas_ir : در تلگرام به ما بپیوندید
كودكان استثنایی

همواره یكی از دلایلی كه ما نمی توانیم اطلاعات كاملاً‌ مربوط و جامعی در مورد كودكان و دانش آموزان استثنایی بدست بیاوریم اینست كه معمولاً وقتی با كودك استثنایی مواجه می شویم ذهن ما بخاطر انباشته شدن ، از غیر عادی بودن ذهنی یا جسمی كودك پیشداوری می كند و غالباً ویژگیهای خاصی كه كودكان استثنایی دارند ( نابینایی – ناشنوایی – عقب ماندگی و … ) مشخصه اصلی آنها می شود.

ادامه مطلب>>>>>>>>>>>>>>><<<<<<<<<<<<<<<<<

توضیحات بیشتر / دانلود

مشاوره امورش و روان شناسی کودکان استثنایی........... .

t.me/alo_ravanshenas_ir : در تلگرام به ما بپیوندید
كودكان استثنایی

همواره یكی از دلایلی كه ما نمی توانیم اطلاعات كاملاً‌ مربوط و جامعی در مورد كودكان و دانش آموزان استثنایی بدست بیاوریم اینست كه معمولاً وقتی با كودك استثنایی مواجه می شویم ذهن ما بخاطر انباشته شدن ، از غیر عادی بودن ذهنی یا جسمی كودك پیشداوری می كند و غالباً ویژگیهای خاصی كه كودكان استثنایی دارند ( نابینایی – ناشنوایی – عقب ماندگی و … ) مشخصه اصلی آنها می شود.

ادامه مطلب>>>>>>>>>>>>>>><<<<<<<<<<<<<<<<<

توضیحات بیشتر / دانلود

مشاوره کودکان استثنایی..........نقایص حسی کودکان استثنایی

t.me/alo_ravanshenas_ir : در تلگرام به ما بپیوندید
  • تاریخ ارسال : سه شنبه 12 مهر 1390
  • موضوعات : کودکان ناشنوا ,
  • بازدید : 494 مشاهده
نقایص حسی کودکان استثنایین
نقایص حسی


الف ) دانش آموزان ناشنوا وکم شنوا :
   دانش آموزانی که از نظر شنوایی اشکال دارند ممکن است به کلی ناشنوا یا کم شنوا باشند ، احتمال دارد ناشنوا به دنیا آمده یا بعد از یادگیری زبان وصحبت کردن ناشنوا شده باشند . دانش آموزان ناشنوا یعنی دانش آموزانی که حتی بااستفاده از سمعک شنوایی کافی ومناسب ندارند ونمی توانند از برنامه معمولی مدرسه استفاده کنند . دشواری اصلی این گروه از دانش آموزان رشد ناقص تکلم آنان است . به عبارت دیگر به علت نشنیدن نمی توانند ، صحبت کنند . این دانش آموزان معمولا از نظر رشد زبان ......

ادامه مطلب>>>>>>>>>>>>>>>>>><<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

توضیحات بیشتر / دانلود

مشاوره کودکان استثنایی..........آموزش استثنایی در تركیه

t.me/alo_ravanshenas_ir : در تلگرام به ما بپیوندید

اموزش استثنایی در تركیه

سیاستهای آموزشی

از جمله مهمترین سیاستهای آموزشی مراكز آموزش استثنایی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

1- آموزش كودكان استثنایی از سنین آغازین كودكی

2- ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره به خانواده های برخوردار از كودك معلول

3-  ارائه تمرینات منسجم جسمی و ذهنی به كودكان استثنایی

4-  طراحی و اجرای برنامه های آموزش استثنایی فردی

5- ارائه  آموزش اجباری پیش دبستانی به كودكان استثنایی

ادامه مطلب>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>><<<<<<<<<<<<<<

توضیحات بیشتر / دانلود

آموزش مهارتهای زندگی به صورت کاربردی

* مهارت ابراز وجود

مثالهائی که در این متن ارائه می شود ، معنای ابراز وجود کردن یا احقاق حق نمودن را در حوادث مختلف نشان می دهد شاید برخی از این نمونه ها را در زندگی خود نیز تجربه کرده باشید . چند دقیقه ای وقت بگذارید و صادقانه به سخنان خود درباره روابطی که با اشخاص مهم در زندگی خود دارید گوش فرا دهید . به دقت به تماسهای خود با والدین ، دوستان ، همکاران ، هم شادگردیها ، همسر ، بچه ها ، رؤسا ، آموزگاران ، فروشندگان ، همسایه ها و اقوام و بستگان توجه کنید .

توضیحات بیشتر / دانلود

دشواریهای ارتباطی کودکان استثنایی

t.me/alo_ravanshenas_ir : در تلگرام به ما بپیوندید
 



 

دشواریهای ارتباطی 
الف ) دانش آموزان با مشکلات تکلمی :
 
ما انسانها احتیاج داریم که افکار ، احساسات و عواطف خودرا به یاری کلمات به دیگران تفهیم کنیم وهمچنین نیاز داریم گفتار آنان را درک کنیم تا به عقاید وعواطف آنان پی ببریم به همین دلیل هر اشکال یا ناتوانایی در صحبت کردن یا درک صحبت دیگران ، به احتمال زیاد بر روابط شخص با سایرین تاثیر می گذارد . دشواری در سخن گفتن ، به شکلهای گوناگون وبسیار وجود دارد . این نقص ممکن است از اشکالات جزئی تکلمی مانند لکنت زبان تا ناتوانی کامل درصحبت کردن باشد . این مشکل گاهی ممکن است با نارساییهای دیگر ، نظیرناشنوایی ، عقب ماندگی ذهنی یا فلج مغزی همراه باشد . به طور کلی دانش آموزانی که فقط نقص در تکلم یا اشکال گفتاری دارند ولی از نظر سایر خصوصیات رشدی ، طبیعی هستند با دانش آموزان عادی تفاوت بسیار ندارند . همچنین بین تواناییهای مختلف خودشان یا تفاوتهای درون فردی آنان نیز به غیر از اشکال ویژه آنان در گفتار ، تفاوتهای زیادی موجود نیست . بنابراین برنامه آموزشی آنان ممکن است همانند برنامه سایر شاگردان باشد . بااین تفاوت که معلم آموزش وغیره که در گفتاردرمانی وارد است بایدچندساعت درهفته ، برای‌آموزش صحبت کردن صحیح ومفهوم ، به آنان کمک‌کند.  گاهی اتفاق می افتد که دانش آموزان با دشواریهای تکلمی ، اشکالات دیگری نیز دارند. یک دانش آموز با اشکالات تکلمی ممکن است نقص بینایی وهمچنین عدم هماهنگی حرکتی داشته باشد . اینگونه شاگردان که بیش از یک نقص دارند به آموزش ویژه ومعلمی تمام وقت احتیاج دارند .

توضیحات بیشتر / دانلود

...بخش کودکان استثنایی....

t.me/alo_ravanshenas_ir : در تلگرام به ما بپیوندید

طبقه بندی کودکان و نوجوانان استثنایی


کلی ترین طبقه بندی ، که مورد قبول اکثریت متخصصان می باشد عبارت است از تقسیم این افراد به سه دسته بزرگ :
1. کودکان و نوجوانان که به علت اختلافات هوشی و فعالیتهای ذهنی از کودکان عادی متمایزند . در این دسته کودکان و نوجوانان عقب مانده ذهنی و افراد تیز هوش قرار دارند .

توضیحات بیشتر / دانلود

...بخش کودکان استثنایی....فریاد سكوت با من حرف بزنید

t.me/alo_ravanshenas_ir : در تلگرام به ما بپیوندید
  • تاریخ ارسال : یکشنبه 10 مهر 1390
  • موضوعات : کودکان ناشنوا ,
  • بازدید : 390 مشاهده

پس از كلى هزینه، وقتى فرزندانمان چند ترمى را در كلاس هاى زبان مى گذرانند و نصفه و نیمه جملاتى انگلیسى را ادا مى كنند، ذوق مى كنیم و دنبال فرد یا افرادى مى گردیم تا علاوه بر پُز دادن واسطه اى شویم تا بچه هایمان چند كلمه خارجى صحبت كنند. وقتى پیشرفتى حاصل شد دیگر به ایرانى ها هم راضى نمى شویم و در موزه ها، هتل ها، فرودگاه ها و گردشگاه هاى تاریخى دنبال آدم هاى خارجى مى گردیم تا فرزندمان كمى انگلیسى صحبت كند در حالى كه در گوشه و كنار این كشور هموطنانى حضور دارند كه تنها توقعشان تحویل گرفتن آنهاست آن هم با یك سلام، یك خسته نباشید و یا یك تشكر كوچك. چرا حاضر نیستیم كمى از آن تلاشى را كه براى آموزش زبان انگلیسى و كلاس هاى فوق برنامه فرزندانمان انجام مى دهیم، براى شناخت و ارتباط با افراد استثنایى و بویژه ناشنوایان جامعه به كار بندیم. بسیارى از ناشنوایان كه اتفاقاً ورزشكاران خوبى هم هستند همیشه منتظرند تا افراد شنوا جمله اى نیز با آنان بگویند: خسته نباشید!، چقدر لباسات قشنگه!، زیبا شدى!، كشتى گرفتنت را دیدم، خوب بود!، از بازى والیبالت لذت بردم، دستت درد نكنه، این شال خیلى بهت میاد واین عباراتنه خرجی دارد ، نه كلاس آموزشى مى خواهد و نه مثل بعضى ها براى شنیدن حرف هایتان ناز مى كنند. این هموطنان خاموش ناشنوایان و كم شنوایان هستند كه در كارهاى فیزیكى مثل نقاشى، طراحى، امور هنرى، كارهاى فنى و ورزش شبیه به بقیه مردم عادى هستند. عمده ترین توانایى ناشنوایان در كارهاى یدى و مهارت هاى ورزشى است و آن چیزى كه این افراد را همانند افراد عادى مى سازد تربیت بدنى و رشته هاى ورزشى آنان است.                                      

                                 

توضیحات بیشتر / دانلود

 

● مقدمه:

آموزش و پرورش استثنایی یا آموزش و پرورش ویژه در واقع با تمام کودکان و نوجوانان یا دانش‌آموزانی که نیازمند آموزش‌های ویژه و خاص هستند، سر و کار دارد. این نوع آموزش و پرورش نشانه‌ی گسترش توجه به تفاوت‌های فردی است، چیزی که آموزش و پرورش بر آن استوار است. چرا که به لحاظ ویژگی انسان و تفاوت‌های فردی باید هر فردی به فراخور توان ذهنی و جسمی، نیازها، استعدادها و علایق خود از آموزش و پرورش خاصی بهره گیرد.

                                           

توضیحات بیشتر / دانلود
  • تاریخ ارسال : شنبه 9 مهر 1390
  • موضوعات : کودکان ناشنوا ,
  • بازدید : 288 مشاهده

دانش آموزان كم شنوا برای آموزش از لحاظ شنوایی در درجه بندی متفاوتی می توانند باشند. از این روی لازم است كه والدین هم برای همكاری در قواعد همراه با معلم مربوطه باشد

1. كمك در درس

                                  

توضیحات بیشتر / دانلود