درخواست مشاوره و ارسال سوال الو روانشناس در اینستاگرام الو روانشناس در تلگرام درخواست مشاوره و ارسال سوال الو روانشناس در اینستاگرام الو روانشناس در تلگرام

بخش مطالب روان شناسی...7 روش برای غلبه بر استرس

t.me/alo_ravanshenas_ir :تلگرام " اَلو روانشناس "
  • تاریخ ارسال : پنجشنبه 27 بهمن 1390

استرس چیست؟ همه افراد بشر ، همچنین حیوانات در مقابله با این وضعیت یا اقدام به فرار می كنند یا می جنگند.هنگامی كه شما در حال انتخاب یكی از این دو روش هستید ، بدن نیز برای پاسخ گویی به این شرایط اقدام به بعضی از عكس العمل های خود كار می كند.

هورمون های مسئول شرایط پراسترس نظیر آدرنالین، نورآدرنالین و كورتیزول باعث می شوند كه سرعت پمپاژ قلب بالا رفته ، فشار خون نیز به تبعیت از آن بالا می رود، تنفس سریع تر شده ، تعریق افزایش می یابد و هضم یا به طور كلی فعالیت دستگاه گوارش كاهش می یابد. فعالیت بدنی باعث تخلیه دستگاه گردش خون از این هورمون ها می گردد . اما شرایطی را تصور كنید كه پشت میز نشسته اید یا در حال رانندگی هستید و مرتبا شرایط استرس زا و پر تنشی را تجربه و تحمل می كنید . در این وضعیت این دسته از هورمون ها در دستگاه گردش خون باقی می ماند و باعث سردرد و اضطراب بیشتر می گردد. و سرانجام بدن لبریز از تنش گردیده و كوچكترین اتفاقی باعث ایجاد بحران و ناراحتی می شود.
علائم فیزیكی استرس
انواع دردها، لرزش و سرگیجه، از دست دادن اشتها یا برعكس پرخوری،مشكلات گوارشی، ساییدن دندانها ، بی خوابی، مشكلات تنفسی، تته پته كردن در سخن یا تند تند صحبت كردن، احساس خستگی، ابتلا به عفونت های مكرر و از دست دادن میل جنسی از جمله علائم ابتلا به استرس است كه به این صورت در ظاهر شخص عارض می شود.



براي نمايش ادامه اين مطلب بايد عضو شويد !
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : *

اگر قبلا ثبت نام کرديد ميتوانيد از فرم زير وارد شويد و مطلب رو مشاهده نماييد !
نام کاربری :
رمز عبور :