close
تبلیغات در اینترنت
بهداشت روان...7 روش براي كاهش نگراني و داشتن زندگي عاري از اضطراب
درخواست مشاوره و ارسال سوال الو روانشناس در اینستاگرام الو روانشناس در تلگرام
  • گروه الو روانشناس

    گروه الو روانشناس

  • اگر مدام کارهایتان را به تاخیر می‌اندازید احتمالا به این اختلال دچار هستید

    اگر مدام کارهایتان را به تاخیر می‌اندازید احتمالا به این اختلال دچار هستید

  • تازه ترين اطلاعيه سازمان نظام روانشناسي درخصوص دوره کارورزی

    تازه ترين اطلاعيه سازمان نظام روانشناسي درخصوص دوره کارورزی

  • «گل» دومین مخدر مصرفی کشور معرفی شد

    «گل» دومین مخدر مصرفی کشور معرفی شد

  • چگونه بعد از ماه رمضان چاق نشویم؟

    چگونه بعد از ماه رمضان چاق نشویم؟

  • تاریخ ارسال : یکشنبه 14 آبان 1391
  • موضوعات : بهداشت روان ,
  • بازدید : 550 مشاهده
تلاش كنيد از هفت راه براي كاهش نگراني، داشتن زندگي عاري از اضطراب و افزايش خوشبختي تان استفاده كنيد.

به گزارش ايسنا نگراني براي رسيدن به اهداف مي تواند تعادل در سيستم عصبي ما را مختل كند و براي سلامتي زيان آور است.

روانشناسان امريكايي هفت راهكار را براي دوركردن نگراني از خود را مطرح كرده‌اند كه شامل موارد زير مي شود:

* فراموش كردن مواردي كه نمي توانيد تغيير دهيد اتفاقاتي كه در گذشته باعث نگراني شما شده است را فراموش كنيد. خاطرات بد گذشته براي سلامتي بسيار زيانبار است.

* نوشتن يک ليست نگراني تمام مواردي كه شمارا نگران مي كند ليست كنيد. سپس آنها را از يک تا 10 اولويت گذاري كنيد، بعد از آن شما مي توانيد ليست نگراني خود را به ليست عمل تبديل كنيد. يعني مواردي كه باعث نگراني شما مي شود را از بين ببريد. اينك احساس آرامش را بعد از زماني که تيک انجام مورد نگران كننده را بزنيد تجربه مي كنيد كه راهي مطمئن براي افزايش شادي و رفع نگراني ها است.

* افکار خود را نظم دهيد تمام موارد منفي را از ذهن خود پاك كنيد و موارد مثبت را جايگزين اين مساله بكنيد. تبديل منفي ها به مثبت ها يک راه بسيار سازنده براي برخورد با افکار است.

* منحرف کردن ذهن از طريق تمركز اعصاب. هنگامي که ما نگران هستيم، مغز ما معمولا در جستجوي پيداکردن يک راه حل منطقي براي مشکلات است. در اين موارد از طريق بيني، تنفس و از طريق دهان نفس خود را خارج كنيد. پس از چند دقيقه آرامش را بدست مي آوريد و نگراني از بدن خارج مي شود و در اين حالت شما موقعيت بهتري براي مقابله با مشکل با ايده بهتري داريد.







براي نمايش ادامه اين مطلب بايد عضو شويد !
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : *

اگر قبلا ثبت نام کرديد ميتوانيد از فرم زير وارد شويد و مطلب رو مشاهده نماييد !
نام کاربری :
رمز عبور :