درخواست مشاوره و ارسال سوال الو روانشناس در اینستاگرام الو روانشناس در تلگرام درخواست مشاوره و ارسال سوال الو روانشناس در اینستاگرام الو روانشناس در تلگرام

مهارت های زندگی...مهارت مقابله با خُلق منفي

t.me/alo_ravanshenas_ir :تلگرام " اَلو روانشناس "
  • تاریخ ارسال : یکشنبه 14 آبان 1391

خُلق منفي شامل سه حالت خلقي افسردگي، خشم و اضطراب است.

 

 

 اين متن به كنترل خلق افسرده اختصاص دارد. در اين متن پس از آشنايي با علائم و نشانه‌هاي اختلال افسردگي، تأثير باورها و افكار فرد بر احساسات و رفتار وي بررسي مي‌شود و روشي براي تغيير افكار منفي ارائه مي‌شود. در نهايت، توصيه‌هاي ديگري نيز به منظور كمك به بهبود خلق ارائه مي‌شود.

افسردگي چيست؟

     "سارا دانشجوي سال دوّم است. او رشتة تحصيلي خود را دوست دارد و ارتباط خوبي نيز با دوستان خود دارد. سارا اخيراً احساس مي‌كند بي‌حوصله شده و دست و دلش به كار نمي‌رود. بيشتر دوست دارد بخوابد و برخلاف هميشه از بيرون رفتن با دوستانش لذّت نمي‌برد."

     آيا شما نيز تا به حال چنين علايمي را تجربه كرده‌ايد؟ آيا در آن زمان احساس غمگيني مي‌كرديد؟ آيا خسته بوديد؟ آيا كارهايتان عقب افتاده و دست و دلتان به كار نمي‌رفت؟ آيا حتّي حوصلة افراد خانواده‌تان را نيز نداشتيد؟ آيا دوست نداشتيد از جايتان بلند شويد؟

     مي‌توان گفت كه تقريباً هر كسي در طول زندگي خود گاهي چنين روزهايي را تجربه مي‌كند. با اين‌كه چنين شرايطي براي هر كسي پيش مي‌آيد و معمولاً طبيعي است، ولي در صورتي كه تكرار شود يا مدت زيادي طول بكشد، مي‌تواند به زندگي، كار و روابط وي با ديگران لطمه بزند.

     از طرف ديگر، همين علائم مي‌توانند نشانه‌هايي از يك مشكل جدّي‌تر به نام اختلال افسردگي باشند. افسردگي اختلال نسبتاً شايعي مي‌باشد كه حتماً بايد توسط روان‌شناس يا روان‌پزشك تشخيص داده شده و درمان شود.




براي نمايش ادامه اين مطلب بايد عضو شويد !
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : *

اگر قبلا ثبت نام کرديد ميتوانيد از فرم زير وارد شويد و مطلب رو مشاهده نماييد !
نام کاربری :
رمز عبور :